ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΦΚΑ ΖΗΤΑ ΤΟ ΟΕΕ/ΤΑΚ PDF Εκτύπωση E-mail
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΦΚΑ ΖΗΤΑ ΤΟ ΟΕΕ/ΤΑΚ

Τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), με σκοπό την αποφυγή προστίμων και προσαυξήσεων αλλά και τη διευκόλυνση τόσο των ασφαλισμένων όσο και των ίδιων των υπαλλήλων του φορέα ζήτησε η Διοίκηση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Τμήματος Ανατολικής Κρήτης με επιστολή της στον υφυπουργό κοινωνικής ασφάλισης κ. Πετρόπουλο Αναστάσιο.

Συγκεκριμένα η επιστολή αναφέρει τα παρακάτω :
Κύριε Υφυπουργέ,

Από το ξεκίνημα της λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) οι υπηρεσίες του δέχονται μεγάλο αριθμό ερωτημάτων για ζητήματα που είτε δεν διευκρινίζονται από σχετικές εγκυκλίους, είτε έχουν αντιμετωπιστεί στο παρελθόν αλλά οι απαντήσεις δεν δημοσιεύονται.

Σημειώνεται ότι έως σήμερα οι ενδιαφερόμενοι επικοινωνούν με τις Υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και κατόπιν γραπτού ή προφορικού ερωτήματος λαμβάνουν την επίσημη απάντηση του φορέα. Η διαδικασία είναι χρονοβόρα και εν τέλει ιδιαίτερα αναποτελεσματική καθώς οι αρμόδιοι υπάλληλοι πέρα από το γεγονός ότι είναι σχετικά λίγοι είναι αναγκασμένοι, πολλές φορές, να απαντούν τα ίδια ερωτήματα. Ένα συγκεκριμένο ερώτημα μπορεί να διατυπωθεί εκατοντάδες φορές και αντίστοιχα να απαντηθεί εκατοντάδες φορές.

Εξαιτίας των ανωτέρω πολλές φορές προκύπτουν πρόστιμα και προσαυξήσεις, χωρίς οι ασφαλισμένοι, οι επιχειρήσεις ή οι λογιστές να έχουν πρόθεση να αποκρύψουν ασφαλιστικές εισφορές. Παράλληλα να προκύπτουν παρεξηγήσεις και εντάσεις με αποτέλεσμα πολλά ζητήματα να παραμένουν αδιευκρίνιστα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω προτείνουμε τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στα πρότυπα της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, στην οποία όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να απευθύνουν ερωτήματα και να λαμβάνουν απαντήσεις. Επίσης θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα ερωτήματα και τις απαντήσεις που έχουν δοθεί στο παρελθόν. Με τον τρόπο αυτό ένα ερώτημα θα διατυπώνεται γραπτώς μία φορά και θα δίνεται μια μοναδική γραπτή απάντηση. Προς διευκόλυνση όλων η πλατφόρμα μπορεί να χωριστεί σε κατηγορίες ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να αναζητήσουν απαντήσεις που έχουν δοθεί σε αντίστοιχα ερωτήματα.

Με τη λειτουργία του παραπάνω συστήματος θα εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι και θα βελτιωθούν σημαντικά οι παρεχόμενες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, προς όφελος του συνόλου των ασφαλιζομένων.





 
< Προηγ.   Επόμ. >

Support & Maintenance by